2024. szeptember 18-án rendezték meg a hazai ingatlanközvetítői szektor egyik legfontosabb szakmai találkozóját, ahol a piac meghatározó szereplői osztották meg velünk a legfrissebb piaci trendeket, továbbá elemzői várakozásokat is hallhattunk tőlük a 2025-ös évre vonatkozóan.
Kiemelt témaként szerepelt a szakmával kapcsolatos digitális átalakulás kihívásai és lehetőségei, beleértve az AI technológiák alkalmazását az értékesítésben. Betekintést kaptunk a marketingkommunikáció legújabb eszközeibe és csatornáiba is, hiszen ezek már megkerülhetetlenek a sikeres ingatlanközvetítéshez.
Ezen témák mélyreható ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy a szakemberek naprakész tudással rendelkezzenek és felkészülten reagálhassanak a piac dinamikus változásaira.
A konferencia egyik sarkalatos témája volt az ingatlanközvetítői szakma jelene és jövője, hiszen ránk, ingatlanközvetítőkre is várnak új feladatok/kihívások. Az előadók, és a résztvevők egyetértettek abban, hogy aki ezekből kimarad, az lemarad.
Az értékesítési- és árazási technikák kapcsán kiemelték, hogy mennyire fontos a szakértelem a vételár helyes megállapítására. Korábban gyakran tapasztalhattuk, hogy az eladó mondott egy árat, amit a piac előbb-utóbb utolért. Mostantól azonban más lesz a helyzet, a mögötte levő tudásra is szükség lesz. Ehhez azonban kell az a bizalom, amivel az ügyfél a szakértőhöz fordul. A bizalom alapja pedig a szakértelem, amelyhez társulnak a további eszközök: az egyéni márka, és a marketing.
A jövőben kiemelten fontossá válik az ingatlanközvetítők által „hozzáadott érték”, ami túlmutat azon, hogy valaki a hirdetési portálokon felül a Facebook Marketplace-re is feltölti a telefonjával készített fényképeket az értékesíteni kívánt ingatlanról. Ez azért nem elég, mert a tulajdonos is meg tudja csinálni.
Miért lesz ez jó? Mert versenyhelyzetet teremt, amiből az ügyfelek, és mi ingatlanközvetítők is profitálni fogunk.
